Optimizacija web stranica za pretraživače ili često zvan SEO određuje koliko će vaša web stranica rangirati na tražilicam kao što su Google, Bing, i mnogi drugi. Nije bitna vaša industrija ili niša, učinkovita SEO strategija je pametan način za privlačenje klijenata, rast poslovanja i na kraju krajeva za povećanje profita.
Kvalitetna SEO strategija i optimizacija omogućit će vam visoko rangiranje na pretraživačima za ključne riječi koje su relevantne i bitne za vaše poslovanje. Na primjer, digitalna agencija će se htjeti rangirati na ključnu riječ “SEO optimizacija web stranica” , jer ta ključna riječ najvjerojatnije ima puno pretraživanja tokom mjeseca te će donijeti puno organskog prometa.
U nastavku pročitajte više o najbolji načinima poboljšanja vaših SEO pozicija.
On-page SEO
U nastavku pročitajte o bitnim elementima On-page SEOa koje biste trebali zadovoljiti kako biste se rangirali visoko-
- Odaberite jednu osnovnu ključnu riječ za stranicu i tri do četiri povezane ključne riječi
- Postavite primarnu ključnu riječ u vaš URL
- Pobrinite se da titel tag, meta opis i H1 uključuju vašu primarnu ključnu riječ
- Napisani sadržaj bi trebao biti visokokvalitetan
- Kako bi bilo lakše pregledavati i skenirati vašu web stranicu koristite H2, H3 naslove
- Osigurajte da su unutranji linkovi postavljeni na pravilna “anchor” mjesta u sadržaju
- Uključite barem jednu sliku
Nakon što ste osigurali ove bitne elemente krenite u specifičniji dio SEOa, te svakoj stranici odredite njezinu jedinstvenu ključnu riječ. Zatim tu istu ključnu riječ ubacite u H1 naslov i osigurajte da je naslov privlačna potencijalnim posjetiteljima. Najbolje ključne riječi možete pronaći u mnogim besplatnim alatima ili u onima malo kvalitetnijima (ne uvijek ali često tu vrijedi, koliko para toliko i muzike 😉 ). Alati koje možete koristiti za istraživanje ključnih riječi su: SEMRush, Ahrefs, Moz, Google Keyword Planer, Ubbersuggest.
Dodavanje barem jedne slike na vašu web stranicu daje pretraživačima dodatni signal da stranica ima vrijednost, te je slika bitan element optimizacije sadržaja. Datoteka slike treba biti označena pomoću naziva slikovne datoteke, treba sadržavati primarnu ključnu riječ u njezinom titel tag-u i u njezinom naslovu.
Visokokvalitetan sadržaj
Bez visokokvalitetnog sadržaja nećete uspjeti. On je bitan kako biste privukli pretraživače i rangirali visoko.
Svakako na stranicu postavite najmanje 300 riječi i pobrinite se da je teskt izvornog sadržaja. Pretraživači će vrlo jednostavno otkriti kopirani sadržaj i za to vas mogu kazniti. Kako biste olakšali skeniranje i čitljivost teksta, koristitime H1, H2, H3,.. naslove i podnaslove.
Vaš sadržaj bi trebao zadovoljiti Google-ove kriterije SAP, stručnost, autoritativnost, pouzdanost. Ovaj kriterij uveden je 2018. godine i jako je bitan za osjetljive teme kao što su zdravstvena skrb, pravo i znanost.
Čimbenici koji povećavaju rezultat SAP kriterija uključuju navođenje cijenjenih stručnjaka (npr. Ako pokrenete web stranicu zdravstvene skrbi, citirajte i linkajte se na članke medicinskih stručnjaka) i odnose se na pouzdane izvore (kao što su “.edu” ili “.gov” stranice).
Učinkovite ključne riječi
Ključne riječi kritičan su faktor za On-page optimizaciju. Vaš sadržaj trebao bi sadržavati ciljane ključne riječi, riječi ili fraze koje bi korisnici mogli tražiti a koji bi ih idealno doveli na vašu stranicu.
Ključne riječi tražilici govore o čemu se radi na vašoj stranici. Osim primarne ključne riječi za svaku stranicu, dobro je imati i sekundarne ključne riječi.
Ključne riječi također su važne izvan stvarnog sadržaja web stranice, te biste trebali stvoriti meta naslov i meta opis za svaku stranicu. Ovi kratki naslovi i opisi navedeni su u SERP -u. Ovo je jedan primjera o tome zašto su ključne riječi važne i kako ih možete koristiti da rade za vas, u istraživanju ključnih riječi mogu vam pomoći alati kao što su SEMRush, Ahrefs, Moz, Google Keyword Planner i mnogi drugi.
Omogućite Crawlere
Crawler je internet bot i on osigurava da tražilice pronađu vašu web stranicu. Ako uzmete u obzir da postoje milijarde stranice shvatit ćete da su oni jako bitni. Crawler-ima želite omogućiti što lakše pretraživanje, indeksiranje i razumijevanje sadržaja koji pružate.
Crawler se odnosi na proces tražilice u kojem oni traže nove i/ili ažurirane web stranice. Google Search Consol-om možete provjeriti koliko je vaših stranica crawler pregledao.
Ovaj bot je stalno u pokretu i stalno traži stranice koje će indeksirati. Često se dešava da bot propusti web stranicu, a neki od razloga za tako nešto su: vaša web stranica je novo lansirana, dizajn vaše web stranice otežava crawl-anje, vaša politika privatnosit mu ne dopušta crawla-anje. Crawler-ima trebate omogućiti pristup u bilo kojem CSS-u, JavaScript-i i slikovnim datotekama na vašoj web stranici.
Također biste trebali reći botu koje stranice da ne crawl-a, a to učinite “robots.txt” datotekom. Datoteka bi trebala biti postavljena u samoj srži vaše web stranice i možete koristiti Google Search Console koji ima generator “robots.txt”.
Učitava li se vaša web stranica dovoljno brzo?
Digitalni svijet prešao je dug put otkad je prvi put postao dostupan široj javnosti. Dani u kojima nestrpljivo čekate na učitavanje web stranice odavno su prošli. Vaša web stranica bi to trebala i pokazati.
Najbolje pozicionirane Google web stranice u prosjeku imaju vrijeme učitavanja manje od 3 sekunde, a za e-trgovine se dvije sekunde smatraju pragom prihvatljivosti. Prema Googleovim webmasterima, Google cilja manje od pola sekunde.
Botovi tražilica mogu procijeniti brzinu web stranice na temelju HTML koda vaše stranice. Google također koristi podatke o korisniku Chrome preglednika kako bi dobio uvid u brzinu učitavanja. Možete učiniti nekoliko stvari kako biste ubrzali svoju web stranicu, poput minimiziranja HTTP zahtjeva, umanjivanja i kombiniranja datoteka te upotrebe asinkronog učitavanja za JavaScript i CSS datoteke.
Vrijeme odgovora servera sljedeća je stavka za rješavanje. DNS server sadržava bazu IP adresa. Kad netko unese URL u svoj preglednik, DNS poslužitelj prevodi taj URL u odgovarajuću IP adresu. To je kao da računalo traži broj u telefonskom imeniku., a koliko će to trajati ovisi o brzini vašeg pružatelja DNS usluga.
Korisni backlinkovi
Neki od načina za poboljšanje vaše vidljivosti na mreži nemaju veze s onim što se nalazi na vašoj web stranici, već na s tuđim web stranicama. Ako se mnogo web stranica usmjeri (linka) na vašu web stranicu, Google to prepoznaje i prema tome može vašu web stranicu rangirati više.
Ovo su veze na drugim web stranicama koje usmjeravaju korisnike na vašu web stranicu. Kad druge kvalitetne web stranice stalno spominju vašu web stranicu, Google prepoznaje da joj se vjeruje. Takvi su povratni linkovi još su korisniji ako je web stranica koja se povezuje s vašom pouzdana.
Učinkovit način stvaranja kvalitetnih povratnih veza je stvaranje uvjerljive infografije i dopuštanje drugim web stranicama i blogovima da je koriste u svom sadržaju. Korisnici vole dijeliti infografiku, posebno ako imaju relevantne ili važne podatke.
Dizajn prilagođen mobilnim uređajima
Danas su više nego ikad mobilni uređaji bitni u pogledu interneta. Većina ljudi googla preko telefona i važno je da vaša web stranica bude responzivna kako bi vas klijenti, posjetitelji mogli pronaći butem telefona. Također, Google je izričito izjavio da je prilagođenost mobilnim uređajima faktor SERP-a.
Putem stranice Mobile-Friendly Test provjerite je li vaša web stranica responzivna.
Želite izraditi web stranicu koje nudi korisničko iskustvo i za računala i za mobilne korisnike. Težite responzivnom dizajnu i sprječite oglase i skočne prozore koji blokiraju tekst. Neka mobilni dizajn bude jednostavan jer ne želite da bude neuredno i nečitko.
Također, obratite pozornost na detalje poput veličine gumba, koja mora biti veća na malim ekranima kada ljudi koriste prste umjesto malenog pokazivača miša za klik. Veće se fontove također lakše čita na malim ekranima.
Prisutnost na društvenim mrežama
Aktiviranje na društvenim mrežama jedan je od sjajnih načina za poticanje angažmana korisnika. Postavljanje veza na kvalitetan sadržaj na Instagramu, Facebooku, Twitteru itd. donosi klikove i privlači korisnike.
Više od 3,6 milijardi ljudi koristi društvene mreže. To je ogromna publika za dosezanje (i veliki mogući promet na vašoj stranici). Određivanje na koje se platforme društvenih medija usredotočiti uvelike ovisi o vašoj ciljnoj publici.
Google općenito posvećuje povećanu pozornost profilima društvenih mreža. Morate brinuti o njima i ne smijete kupovati pratitelje. Signal za društvenu mrežu s kupljenim pratiteljima možemo vidjeti kad stranica ima npr. 100.000 pratitelja a na svakoj objavi ima malo sviđanja, djeljenja i komentiranja, dok s druge strane imamo stranicu s 10.000 pratitelja i na svakoj objavi imamo ljude koji komentiraju, djele, lajkaju. Što mislite da je bolja opcija? Google je čak podnio patent za tehnologiju čiji je cilj utvrditi jesu li računi na društvenim mrežama stvarni ili lažni.
Autoritet vaše web stranice
Autoritet web stranice u osnovi predviđa koliko će se web stranica rangirati u rezultatima Google pretraživanja. To je brzo mjerilo SEO potencijala stranice. Puno je veća vjerojatnost da će se stranica rangirati više na pretraživačima ako ima veći broj bodova. Kada registrirate svoju domenu, imajte na umu da je potrebno vrijeme za izgradnju autoriteta. SEO na stranici, backlinkovi i brzina učitavanja sve su to elementi koji utječu na bodovanje. U osnovi se morate dokazati da biste izgradili visok rezultat autoriteta svoje web stranice.
Sigurnost
Visokokvalitetan sadržaj, optimiziran i posložen neće imati nikakvu vrijednost ako nije dostupan i siguran. Naravno, ako vaša stranica nije pouzdana nećete moći generirati backlinkove visoke kvalitete te ćete i tu gubiti. Za sigurnost vaše web stranice upotrijebite HTTPS enkripciju jer ćete na taj način osigurati SSL certifikat i stvoriti sifurnu vezu između vaše stranice i krajnjih korisnika, te štitite informacije koje korisnici mogu dati web stranici kao što su lozinke.
Kako biste bili sigurni da je vaša web stranica dostupna, trebate je dobro kodirati. To Googleovim botovima olakšava pretraživanje i indeksiranje vaših stranica. Umetanjem datoteke “robots.txt” botovi se informiraju na primjer gdje trebaju i ne smiju tražiti podatke o vašoj web stranici.
Također je važno imati sitemap,on uključuje pregled svih stranica u stilu popisa, te to pomaže Googleu da shvati o čemu se radi na vašoj web stranici.
Ovo su sve bitni elementi SEO optimizacije i obratite pozornost na njih bilo da ste početnik ili ste napredniji. Ako vam je potrebna pomoć u SEO optimizaciji slobodno nas kontaktirajte a mi ćemo se potruditi riješiti vaš problem 😄 .