Svake sekunde ljudi traže rješenje svojih problema uz pomoć Googla-a zato što im on već dugi niz godina omogućava kvalitetne informacije i rješenja. Google nam je omogućio širok spektar alata za oglašavanje i optimiziranje našeg poslovanja, kampanj i oglasa kako bismo zadovoljili njegove korisnike i rješili njihove probleme. Mi trebamo ostati usredotočeni na optimiziranje kampanja, rezultate i na rast našeg poslovanja, a njegova tehnologija će odraditi “težak” posao i pomoći nam u dostizanju ciljeva.
Da bi kampanja bila uspješna potrebno je zadovoljiti osnovne elemente, a to su:
- Kvalitetna strategija
- Kvalitetna web stranica
- Pravilno instaliran Google Analytics
- Dovoljan budžet i vrijeme
Kvalitetno postavljanje strategije
Kao i za svaku reklamnu kampanju ključno je istražiti i odrediti ciljanu skupinu, njihove interese, demografiju, lokaciju, potrebe, ponašanje i sl., kako bi dobili detaljniji uvid potreban za kvalitetno kreiranje kampanje. Na temelju tih uvida potrebno je istražiti ključne riječi za naše tržište, zatim istražiti konkurenciju i kompetitivne prednosti u odnosu na istu. Također, bitno je istražiti i analizirati web stranice ukoliko se koristi oglašavanje na prikazivačkoj mreži, tzv. display advertising.
Analiza – na temelju prethodnog uvida definiraju se troškovi kampanje te daju inicijalne predikcije o tijeku same kampanje. Također, nužno je analizirati i samu stranicu na koju će postavljeni link voditi, tzv. landing page te njega po potrebi optimizirati kako bi ista mogla pospješiti konverzije i smanjiti CPC (prosječnu cijenu klika).
Postavljanje strategije – inicijalni korak pri kreiranju strategije jest definiranje ciljeva kampanje, odnosno postavljanje KPI-a (Key performance indicators) po kojima će se mjeriti uspješnost same kampanje.
Kreiranje kampanje – uz kvalitetan sadržaj i dizajn, postavljanje kampanje po parametrima i ciljevima strategije
Kvalitetna web stranica
Web stranice su bitne jer gotovo 88% ljudi koristi pretraživače kako bi pronašlo rješenje svojih problema ili nove informacije, iz toga razloga ako nemate stranicu nitko vas neće pronaći na internetu. Vaši oglasi će voditi vaše posjetitelje i potencijalne kupce / klijente, a to znači da morate imati stranicu ili jedan landing page. Ako smo dobro napravili strategiju i odredili ciljanu skupinu onda će nam biti lakše napraviti kvalitetan landing page koji će pružiti prave i korisne informacije, a to će rezultirati uspješnijom kampanjom.
Pravilno instaliran Google Analytics
Google AdWords i Google Analytics moraju biti pravilno povezani te trebamo postaviti kodove na pravo mjesto kako bismo dobivali točne podatke. Želimo dobiti točne i precizne podatke jer samo tako možemo optimizirati kampanju i oglase te ostvariti ciljeve za što manje uloženog novca.
Budžet i vrijeme
Google AdWords odličan je način oglašavanja preko interneta jer možete odrediti dnevni proračun za svaku kampanju. To možete izračunati tako da odredite prosječnu cijenu po kliku koja za ovaj primjer može biti 0,72 Kn, a vaš cilje je ostvariti 100 klikova dnevno. Računica kaže da nam je potrebno 72,00 Kn dnevno što znači da nam na mjesečnoj bazi treba otprilike 2,150,00 Kn.
I posljednji bitan faktor oglašivačke kampanje jest vrijeme potrebno za oglašavanje. Ako prvi put radite kampanju želite imati više grupa oglasa i pustiti ih da se prikazuju neko vrijeme kako biste dobili podatke i na temelju njih znali koji oglas ugasit, a na koji oglas povećati ulaganje. U ovakvom slučaju, optimalno je 10-15 dana za dobivanje korisnih podataka.
U ovom blog postu objasnio sam vam najbitnije elemente vaše Google AdWords kampanje, za više informacija pročitajte ostale blogove ili me kontaktirajte. 🙂